خبر تعطیلی یک کتابفروشی دیگر در تهران/ آثار دفاع مقدس این بار با بی‌مهری مواجه شد
چهارشنبه 09 مرداد 1398

خبر تعطیلی یک کتابفروشی دیگر در تهران/ آثار دفاع مقدس این بار با بی‌مهری مواجه شد

پس از اتفاقاتی که برای کتابستان شهدا رخ داد و یک فروشگاه کتاب از تعطیلی نجات یافت، این بار خبر تعطیلی فروشگاه نشر شاهد به گوش می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، پس از اتفاقاتی که برای کتابستان شهدا رخ داد و یک فروشگاه کتاب از تعطیلی نجات یافت، این بار خبر تعطیلی یک فروشگاه دیگر به گوش می‌رسد.

بر اساس این گزارش، فروشگاه نشر شاهد واقع در گلزار شهدا از جمله مراکزی است که به عرضه آثار دفاع مقدسی چندین ناشر بزرگ می‌‍ پردازد، اما به تازگی مسوولان بنیاد شهید تصمیم گرفته‌اند آن را تغییر کاربری دهند.

 

پیگیری های خبرنگار فارس در راستای تعطیلی این فروشگاه به اینجا رسید که ظاهرا قرار است این محل به سایت تبدیل شود. بر این اساس با «محمد عامری» مدیر این فروشگاه گفت‌وگویی صورت گرفت که وی توضیح داد: بیش از یک سال است از زمانی که مؤسسه فرهنگی هنری شاهد منحل شده (ما زیر مجموعه آنها و آنها زیر مجموعه بنیاد شهید بودند). به ما خبر دادند فروشگاه‌های نشر شاهد به بشتیبانی بنیاد شهید استان تهران واگذار شده و آنها هم در حال تخلیه مغازه‌ها هستند. یک سال است پیگیری کردیم اما هربار صحبت از تخلیه بود.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته تماس گرفته شد تا تعیین تکلیف فروشگاه و تخلیه شود،گفت: فروشگاه ما در گلزار شهدا فعال است و بنده از سال ۷۹ در آن مشغول به کارم. الان کتاب‌های بالغ بر ۲۰ ناشر بزرگ دفاع مقدس را ارایه می‌دهیم مثل «روایت فتح» ،«سوره مهر» ،«نشر شاهد»، «واهه» ، «تقدیر»، «نارگل»، «شهید کاظمی»، «کتابستان»، «نشر معارف» که مجموعاً بالغ بر ۷۰۰ عنوان کتاب با محوریت شهدا را شامل می‌شود.

عامری خاطر نشان کرد: ما با معاونت فرهنگی بنیاد شهید صحبت کردیم آنها بر نظارت کار تأکید کردند و اینکه بنیاد شهید استان تهران هم از تغییر کاربری این فضا و تخلیه خبرداد. هنوز زمانی را برای تخلیه اعلام نکرده‌اند اما مذاکره مسالمت‌آمیز به نتیجه نرسید و بزودی باید فروشگاه تخلیه شود.

نظر بدهید